מאמר

mobileLinks
גלעד בר-לב

|

7 מקורות מידע שימושיים שיעזרו לכם באיפיון למובייל

באומת הסטארט אפ הקטנה שלנו, להגיד “אני עובד/ת על אפליקציה חדשה” זה נשמע מדליק וחדשני. ההזדמנות להיות חלק מצוות פיתוח יצירתי, שעובד על מוצר מהפכני, נשמעת מפתה וקורצת. נדרש פה שיתוף פעולה מעולה בתוך הצוות, ויכולת הבנה אמיתית של צרכי המשתמשים. תואר אקדמי בעיצוב או תחום דומה יכול להועיל, אך מעבר להבנה באסטתיקה, יש צורך לנתח את הקשר השימוש באפליקציה, ולחשוב על החוויה הכוללת של המשתמש, לא רק ברמת הכפתור. אני רוצה לשתף אתכם כאן בכמה מקורות מידע מעניינים, שמוסיפים אור על היבטים שונים באיפיון למובייל.

 

 

customer

 

 

חוויית לקוח

 

אנחנו מוצאים את עצמנו מחפשים שירותים ואינפורמציה יותר ויותר דרך המדיה הדיגיטאלית. אבל מה המסע שאנחנו עוברים בדרך? האם במעבר ממדיה אחת לשנייה יש “נפילה”? ואם כן, אז מה שווה האפליקציה המגניבה באייפון? בשנתיים האחרונות, עם התפתחות שירותי הענן, והיכולת לפתח לכמה פלטפורמות במקביל, אנשי חוויית המשתמש החלו לדבר על חוויית לקוח (CX – Customer Experience). חוויית לקוח והנאה מהשירות היא חלק מחוויית משתמש. הנה סרטון והסבר מפורט על איפיון חוויית משתמש לקופת חולים דימיונית – איתנית – עם דגש על CX.

 

אפיון עם דגש על חוויית לקוח

 

חוות דעת נוספת

 

תמיד מומלץ לשמוע עוד דעה, גם אם אתם מומחים בתחום שלכם. ישנם אנשי מקצוע עם רעיונות ומחשבות שונות, וכדאי להיות פתוחים לשיקולי דעת נוספים. להלן קישור לבלוג של Michael Novak, שחולק איתנו את דעתו על תבניות עיצוב לאנדרואיד, ומספר על התלבטוייות שהיו לו ולצוות בעבודה על פרוייקטים.

 

הבלוג של Michael Novak 

 

תבניות עיצוב

 

בעבודה על אפליקציה שמיועדת למערכות הפעלה שונות, לרוב יש קונפליקט: האם לתכנן לפי תבניות עיצוב מקובלות של מערכת ההפעלה, או לשמור על אחידות המוצר והנחיות מותג? גם אם החלטנו להסתמך על תבניות עיצוב מקובלות, איך נדע איזה פתרון UI מתאים בדיוק לבריף של הלקוח שלנו? חברת UXPIN מצ’פרת אותנו בספרון המכיל סקירה מקצועית ומקיפה של תבניות עיצוב למובייל. תמורת כתובת האי-מייל שלכם, תוכלו לקבל יותר מ- 100 עמודים של דוגמאות לתבניות עיצוב ושימושים פופלרים שלהן.

 

תבניות עיצוב פופולריות 2014 

 

למידה מטעויות של אחרים

 

כמו בהרבה תחומים בחיים, לפעמים כדאי לראות עבודות של אחרים, להבין איפה הם טעו, ולהשתדל לא לחזור על זה. הנה קישור למאמר על טעויות שחברות עושות באתרי מובייל ואפליקציות (כאלה שגורמות לירידה באחוזי ההמרה של הלקוחות).

 

טעויות נפוצות באיפיון למובייל

 

 

mistakes

 

תהליכי עבודה

 

אתם מרגישים שהגיע הזמן, צריך לצאת לדרך. סיימנו את שלב ה- Brainstorming, יש לצוות רעיונות מבריקים, ועכשיו צריך לקחת את המילים ולהפוך אותם למעשים. והנה, בדיוק ברגע הזה, יש הרגשה של ספק – מה עושים קודם? איך ניגשים לבניית הקונספט? האם יש תהליך עבודה מסודר? בקישור הבא ניתן להירשם לקורס חוויית משתמש קצר, עם התמחות בעולם המובייל. הסילבוס תוכנן ע”י אנשי גוגל, ומיועד למפתחי אפליקציות אנדרואיד, אבל לדעתי חלק גדול מהקורס רלוונטי לכל פלטפורמה (וחוץ מזה, זה בחינם!).

 

קורס UX למובייל

 

הכרות ראשונית בין המשתמש לאפליקציה

 

מעצבי אינטראקציה ותיקים בוודאי יגידו לכם שאם המוצר צריך הסברים למשתמש כיצד להפעיל אותו, אז כנראה שיש בעיה במוצר (או לחילופין, שהעיצוב שלהם הוא כ”כ טוב, שאין צורך להוסיף מידע תומך למשתמש). אבל, ישנם מקרים שהעיצוב הוא ייחודי לאפליקציה, והיא עושה משהו חדשני בצורה שלא נעשתה קודם. המדריך הבא יעזור לכם ליצור Onboarding למוצר, כולל עצות מעשיות מה לעשות ומה לא.

 

הכרות ראשונית עם המוצר 

 

 

responsive

 

 

איך ניגשים לעיצוב אתר רספונסיבי?

 

עיצוב רספונסיבי הוא עיצוב אתר המשתנה בהתאם לגודל הדפדפן והרזולוציה של המכשיר ממנו צופים באתר. נניח שקיבלתם החלטה לעצב אתר רספונסיבי. מהם השיקולים שצריך לקחת בחשבון בבניית האתר? מהם שלבי העבודה בפרוייקט שכזה?

 

איך לאפיין אתר רספונסיבי 

 

 

מה אתם חושבים? יש לכם לינקים להוסיף? אתם מוזמנים לכתוב לנו בתגובות ולחלוק איתנו מאמרים נוספים…

אולי יעניין אותך גם:

אין תגובות

הוסף תגובה