מאמר

roadMap
לירז רחמין

|

כש-SEO ו-UX נפגשים

אתם מכירים את הסיטואציה: נכנסתם למנוע חיפוש כלשהו, מחפשים את מה שאתם צריכים ומקליקים על אחת מהתוצאות שמושכות את העין שלכם. 

עד כאן הכל פשוט וקל.

אבל כאן מגיעה הבעיה… הקלקתם, נכנסתם לאתר המבוקש, התבלבלתם מכל הצבעים, הפלאשים, הבאנרים וחוסר הסדר שבתפריט, לא מצאתם כלום- ו…. ברחתם החוצה. ושוב הכל מתחיל מהתחלה. מה שבטוח, לאתר שהקלקתם עליו ראשון, לא תחזרו. הוא קיבל את הצ׳אנס שלו – ופישל. 

 

על מנת להופיע בעמוד הראשון בגוגל, יש לעשות לא מעט דברים – את זה תשאירו למקדם האתר שלכם. אבל, על מנת לסייע לעבודה שלו ועל מנת לסייע לאתר שלכם – אל תבריחו את הגולשים שלכם! 

גולשים שכבר מגיעים אליכם לאתר מתנועה אורגנית הם הגולשים הטובים ביותר שיכולים להיות לכם. הם מפוקסים, יודעים בדיוק מה הם מחפשים, והגיעו אליכם לגמרי מרצון – לא מאף מודעה או עמוד נחיתה או אפילו ללא הצעה מיוחדת. הם פשוט שלכם כדי שתמכרו להם. הם מחפשים תוכן על המוצר שלכם ומעוניינים בעיקר לבנות אמון עם העסק שלכם. אחרי הכל, הם הולכים להשאיר אצלכם פרטים מאוד רגישים כמו כרטיס אשראי, מייל ודרכי יצירת קשר. רק ניתן להניח שלא הייתם רוצים שהפרטים האלה יסתובבו להם בחופשיות, נכון? 

תנו לגולשים שלכם את מה שהם צריכים.

 

 

על מנת לעזור לכולנו למנוע את אתרי הספאם הרבים שיש ברשת, הנה צ’ק ליסט מסודר על מנת שנוכל להבין בדיוק כיצד עושים זאת נכון:

  

1. הבינו מי הם הגולשים שלכם 

התחילו בתהליך מאוד פשוט של פרסונות ודעו מיהו הגולש שלכם. אתם יכולים להשתמש גם בגוגל יוניברסל אנליטיקס שמאפשר מחקר עד לרמות מאוד מפורטות על דפוסי שימוש ברמת היוזר הבודד.  לכו למספרים, לעובדות, לא להשערות או ניחושים. 

 

2. דברו עם הגולשים שלכם

 צרו קבוצת מיקוד רלוונטית ועירכו בדיקת שמישות. התבוננו במשתמשים שלכם עוברים על האתר שלכם, הבינו איפה נמצא הקושי, מהו מסלול העכבר הראשוני שלהם, הסתכלו על הבעות פניהם. בתור מאפיינים עלינו להבין בדיוק למה הם ציפו ומה הם מקבלים במקום זה. שוחחו עימם לאחר ההתבוננות ורדו לפרטים ללא הכוונה כלשהי.

 

3. הבינו כיצד הגולשים מגיעים אליכם

דברו עם מקדם האתר שלכם, נסו להבין מהן עשר מילות החיפוש המובילות לאתר שלכם, מהו התוכן המוביל והנצפה ביותר. על ידי כך תוכלו לדעת איזה פריט למקם והיכן. 

 

4. לא רק עיצוב

 גם התוכן שאתם מציגים צריך להראות טוב. דאגו שמישהו מקצועי יעבור על התוכן שהאתר שלכם מציג. שכרו עורך תוכן שידאג לתוכן תקין, ללא שגיאות כתיב, מעניין ורלוונטי. אם תוכן האתר לא רלוונטי לגולשים שלכם – גם חוויית המשתמש הטובה ביותר לא תעזור לכם.

 

5. דאגו לניווט ברור

 הבינו מהי דרך הניווט האופטימלית לאתר שלכם – גלילה, ללא גלילה, תפריט צדי, תפריט עילי, ללא תפריט כלל. צרו איך מסכים ודאגו שהוא עקבי וברור. בנו נביגציה הגיונית ואינטואיטיבית על מנת לפקס את המשתמש שלכם. 

 

6. סדר עדיפויות

 לאחר כל המחקר שערכתם אתם בוודאי יודעים אילו עמודים חשובים יותר ואילו פחות באתר, אז הציגו את מה שחשוב. מידע זה יסייע לכם גם לבנות את גרסת המובייל לאתר שלכם, לכשתצטרכו. זכרו – “פחות – זה יותר”. 

 

7. הסתכלו על אתרים מתחרים

 לפי מילות החיפוש המובילות לאתר שלכם תוכלו להגיע גם למתחרים הגדולים שלכם. הסתכלו מה הם עושים, והאם הם עושים את זה טוב יותר? האם הם מציגים משהו שאתם לא? האם הם כבר פיצחו את התנהגות המשתמשים שלהם? קחו מהם רשמים טובים יותר וטובים פחות. זה יעזור לכם בקבלת ההחלטה באפיון הסופי.

 

8. עיצוב חדשני מותאם

 אם כבר אתם במייק אובר לאתר שלכם, בדקו מה הטרנד הנוכחי בעיצוב ולכו עליו. 

 

9. בדיקות שמישות

 לפני שאתם עולים עם האתר הכי צבעוני שיש, חיזרו למשתמשים שלכם ונסו עליהם את האתר. כעת – רשמו את התגובות שלהם ובדקו מה עליכם לשנות, אם בכלל. אם יש לכם אפשרות – ערכו ניסוי בו שלחו חצי מהתנועה לעיצוב מס’ 1 וחצי מהתנועה לעיצוב מס’ 2. 

 

10. תיקונים

 זה הזמן לערוך שיפורים ותיקונים בהתאם לממצאים שמצאתם, עוד לפני שהגרסא הסופית עולה לאוויר, כך תחסכו ללקוח שלכם הוצאות מיותרות וזמן פיתוח מבוזבז. קבלו פידבקים מקולגות.

 

11. תיעוד

 תעדו את תאריך העיצוב החדש – הן בגוגל אנליטיקס, הן בכלים פנימיים בהם אתם משתמשים וידעו את אנשי השיווק. 

 

12. מדידה

 החלו למדוד דרך כלי הניטור – כיצד השינוי תרם? האם כשל בנקודות מסוימות? מדדו את השינוי בכסף. לא ביופי. 

 

לסיכום – לאחר מחקר מעמיק, פגישה אישית עם המשתמשים שלכם ואנשי השיווק שצריכים לשווק את האתר והמוצרים – הסיכויים לכישלון נמוכים. מעקב אחר הכללים הללו יעזור לכם לשפר את הסיכויים לשמר את המשתמשים אצלכם באתר ולא לאבדם לתוצאת חיפוש מתחרה.

 אם המשתמשים שלכם מרוצים, כך גם אתם תהיו!

אולי יעניין אותך גם:

אין תגובות

הוסף תגובה