case study

SUPPORT
ניקו גולד

|

מסך אחד – 5 שינויים שעשו את ההבדל

בשבוע שעבר התקיים כנס UXIT – חווית משמש בעולם מערכות המידע. בהשראתו, החלטתי להביא קייס סטאדי שזכיתי להציג בכנס. מסך אחד, 5 תובנות,  5 שינויים בדרך לקונסול מנצח – שינויים שעשו את ההבדל ובגדול.

 

אילוצים בעולם ה-IT

ארגונים מוסדיים רבים נוהגים לעבוד עם מחוללי יישומים. מי אלה ה”מכוללי יישומים” תשאלו אתם? – מדובר במן תכנות בסיס מוכנות או כלים מובנים וקשיחים ברמה כזאת או אחרת שמאפשרים שימוש בפונקציונליות קיימת ו\או פיתוח מהיר של יישומים. המגבלות של הכלים המעולים האלה גם מונעים פעמים רבות מאנשי UX את מלוא חופש הפעולה ומגבילים אותם.

 

גם במקרה הנידון מדובר במערכת לניהול תקלות ושינויים ברשתות השידור והסלולר, מוטמעת בחברות תקשורת גדולות ביותר. המערכת פותחה על בסיס פלטפורמת Ticketing פופולרית הנקראת – BMC REMEDY.

 

הפלטפורמה המצוינת הזאת מאפשרת פיתוח מהיר מאוד והתאמה קלה לכל לקוח. יחד עם זאת היא קשיחה ומוגבלת בסט כלים הבסיסי שמוצע. למעשה הפלטפורמה היא זאת שקבע לנו את מרבית גבולות הגזרה. בפגישות שקיימנו עם המפתחים, שמענו על מלא מגבלות שלא מאפשרות לעשות דברים רבים שניתן בפיתוח תכנה מסקראטץ’.

 

למרות הקשיים, נקראתי לאתגר. אתם מוזמנים להתרשם מהתוצאה. קבלו – מסך אחד בפלטפורמה קשיחה – 5 שינוים קטנים שעשו את ההבדל הגדול…

 

מערכת Ticketing – נעים להכיר

מסך ראשי של מערכת לניהול תקלות ושינויים של חברת TEOCO:

 

NeTkT - Old Console

 

בפעם הראשונה שראיתי את מסך, לא מצאתי את הרגליים והידיים. אחרי שלב הרחמים כלפי המשתמשים שנחשפים למערכת כל יום, התחלתי בעבודת מחקר מאומצת שכללה תצפיות וראיונות עם משתמשים, פגישות מרתוניות עם מנהלי מוצר (שהתחלפו במהלך האפיון), הגדרת יעדים העסקיים, שלבי סקטצ’ והAB, ויירפריימס שתוקנו בלי סוף ועבודה מול מפתחים ומעצב הגרפי. בכתבה הזאת נחסוך את כל זה, ונדלג ישר אל התוצאה :-). כמו בספרים האהובים – דאגתי לכם להרבה תמונות. 

 

בואו נצלול פנימה

 

1. איפה הלוגו?! – מיתוג, מיתוג, מיתוג

לצערנו הרב, מסך הישן אופיין ע”י התכניתנים (בתור תכניתן ממר”ם בדימוס מותר לי לומר את זה). מהנדסים, מוכשרים ככל שיהיו, נוהגים לראות בארכיטקטורה ומימוש הפונקציונלית ערך עליון. הדבר העלול להוביל להזנחה של החלק האסתטי, החווייתי והשיווקי של המוצר לצד אי מימוש של יעדים העסקיים. כחלק מיעד המיתוג, לצד טיפול בתחום האסתטיות, הוספנו לוגו וכותרות, בדומה לקו מוצרים אחרים של החברה. בלחיצה על הלוגו, קופץ מסך אודות. על מנת לשמור על מראה אחיד, הוחלט להוריד את שם החברה שהיה צמוד ללוגו בסקיצה ראשונית, ולייצר דמיון מקסימלי למוצרים אחרים. 

TEOCO

 

 

2. פעולות נפוצות

כל הפונקציונליות הייתה מבולגנת לגמרי בסמך. לקחנו את הפעולות הנפוצות שחלקן הופיעו בלינקים, חלקם ככפתורים, חלקם כרשימה ארוכה מאוד בקומבו-בוקס, סיננו אותם היטב ובלי רחמים. את הפעולות הנפוצות באמת ששרדו, חילקנו לפי תת נושאים וריכזנו בתור אייקונים מעוצבים בחלק העליון.

 

לפני:

Top Panel - Old

 

ואחרי:

New Top Area

 

בצמוד לאייקונים רשמנו כותרות – מה כל אייקון עושה. בכך הקלנו על הסתגלות המשתמשים למסך החדש.

 

3. אפשרויות סינון הטבלה

זיהינו שמשתמשים מעוניינים לסנן תוצאות בטבלה לפי נושאים מוגדרים מראש. כמו כן, משתמשי הבקרה העידו על הצורך שלהם מספר רב של פילטרים מוגדרים וקבועים. החלטנו לייצג את אפשרויות הסינון ע”י עץ, ובכך לאפשר חלוקה לתת נושאים. כאשר משתמש בוחר באפשרות סינון כלשהי, היא תישאר מסומנת על מנת שמשתמש תמיד יידע מה מוצג בפניו(דבר שלא היה ממומש קודם לכן). כמו כן, בחרנו להפריד בין סוגים שונים של רשומות ופילטרים ע”פ סוג הבקשות (תקלות, בקשות שינוי וכד’):

 

 New Left Pane - Filter Results

 

 

4. תצוגה מקדימה משמעותית

מתיחת הפנים דרמטית עבר חלק של התצוגה המקדימה. כתוצאה מתצפיות וראיונות עם משתמשים התאמנו את השדות התצוגה בצורה כזאת שהיא:

א.      תמנע הצגה כפולה של נתונים שממילה מופיעים בטבלה

ב.      תאפשר גזירת מידע הכי חשוב לאנשי הבקרה מבלי להיכנס לבקשה עצמה

ג.       הצגנו תאריך התקלה בתור משך הזמן שעבר מאז הגילוי (“5 שעות” במקום 21:13)

ד.      השתמשנו בגדלים ובמשקלים שונים על מנת להקל על סריקת תוכן

ה.      אפשרנו פתיחת בקשה בלחיצה אחת על כותרת התצוגה המקדימה (שהיא גם מספר הבקשה)

ו.        ע”י סידור זה הכפלנו כמות מידע הרלוונטי שמוצג למשתמש, דבר שבבדיקות הראה שיפור ניכר ביכולת ניתוח התקלה מבלי לפתוח בקשה מלאה

 

New Preview Area

 

5. טבלה – אפשר להעמיד על הצד… 

ידענו שאנחנו חייבים לאפשר הצגת יומן הפעילויות מלא. בקונסול הישן הוצגה רק רשומה האחרונה ביומן. כחלק מהצפייה וראיונות עם משתמשים גילינו שמהנדסי הרדיו נוהגים להיכנס לבקשות על מנת לצפות ביומן הפעילויות האחרונות שבוצעו. בתצוגה המקדימה לא היה מקום להציג טבלה מלאה של הפעולות, ולכן הוצגה רק פעילות האחרונה שלא סיפקה את הסחורה. את הביעה הזאת פתרנו על ידי שימוש ב-Cell Based Table. זה למעשה טבלה כאשר כל רשומה בה היא תא שמציג נתונים מתוך העמודות בסידור אנכי. כך הצלחנו להציג 3 רשומות בבת אחת (עם אפשרות לדפדוף נוח). בכך חסכנו ממהנדסי רדיו צורך להיכנס כל פעם לרשומה, לדפדף ללשונית יומן הפעילויות ומעבר בין רשומות השונות אחת-אחת.

 

New Activity Log Preview

 

לסיכום: קונספט מעוצב

לבסוף עדכנתי עמודות המוצגות בטבלה, הוספתי כותרות במקומות הנכונים, אינדיקציה של שרת ומשתמש שמחובר. הקונספט זכה בתשועות רבות ופותח כמעט זהה לאפיון שהוצג. מסכים עברו בהצלחה את בדיקות השמישות נמצאים כיום בשלבי ליטושים האחרונים. המערכת כבר משווקת וצפויה להיכנס לסביבות הייצור ברחבי העולם בגרסת קו המוצרים הקרובה. קונסול זה הוצג בכנס UXIT 2014 וזכה לתגובות אוהדות רבות.

 

New Cobsole Concept

 

אפיון UX: ניקו גולד

ניקו הוא מאפיין מערכות וחוויית משתמש בחברת Teoco
ובוגר המחזור הרביעי של מסלול ההסמכה למאפייני חוויית משתמש

אולי יעניין אותך גם:

תגובה אחת

הוסף תגובה

  1. גיל

    וואו. מרתק. עברו 3 שנים ועדיין סופר רלוונטי. היום אני עושה קונסול דומה ומקבל הרבה השראה ממך. ניקו – ממש הקדמת את זמנך! תודה.