מאמר

uxSeo
לירז רחמין

|

מדוע UX חשוב לעתיד ה-SEO?

עולם השיווק המקוון עבר לא מעט שינויים בשנים האחרונות. המשתמשים נהיו חכמים יותר מצד אחד, ומנגד גוגל מתחילים להבין מה הגולשים שלהם מחפשים ונותנים משקל להתנהגות הגולש באתרים. השורה התחתונה היא שבין אם תרצו או לא – בדרך כלל מה שגוגל רוצה, גוגל מקבל.

 

לאנשי השיווק ולאנשי ה-UX יש מטרה משותפת: כולם רוצים למשוך מבקרים לאתר שלהם ולהמיר אותם ללקוחות מרוצים (ומשלמים). 

 

אך כמו שלאנשי חוויית המשתמש ישנן דרישות לעיצוב האתר לאחר אפיון מעמיק (ראו צ’ק ליסט בפוסט הקודם), כך גם לאנשי השיווק:

 

אנשי ה-SEO יתעקשו על תוכן. תוכן הוא המלך. גוגל אוהבת תוכן טרי ואיכותי ועל כן אנשי ה-SEO יתעקשו להוסיף תוכן מתחדש מדי זמן, תגיות מושכות ומעניינות וכותרות לדפים.  תפקיד המאפיין יהיה לתת מענה לתוכן שבאתר, באופן שיהיה תוכן קריא ונגיש לא רק למשתמשים אלא לגם לגוגל. עליכם לשמור מקום באיפיון לתוכן (גם בעמוד הבית), כותרות ראשיות ומשניות וכן לתפריט מסודר. 

 

אנשי PPC (שיווק באמצעות מודעות ממומנות)  לבטח יתעקשו על דפי נחיתה מעניינים וקולעים למטרה. אין נוסחא מנצחת אחת. איש PPC טוב יבחן דפים ומודעות בכל זמן שהוא עובד על קמפיין שיווק. זה המקום המהיר ביותר לדעת באם עיצוב אחד עובד טוב יותר מקודמו. במידה ויש לכם לבטים – תוכלו לערוך, בתיאום איתם, טסט ולקבל תוצאות חד משמעיות. 

 

 

UX  ועיצוב מחודש לאתר

 

UX נהדר מתחיל באתר מעוצב ועכשווי. מספיק לראות כיצד Ebay, Amazon ודומיהם משנים כל הזמן את העיצוב שלהם ומתאימים את עצמם למשתמשים שלהם. הם מתפתחים, רספונסיביים וקולעים לצרכים של המשתמשים בהתבסס על ניתוחים וטסטים בלתי פוסקים. לשם אנחנו צריכים לשאוף. 

 

אין עיצוב מנצח אחד. גם המשתמשים בעצמם צמאים לחידושים ולאתרים עדכניים. משתמש שיכנס לאתר שנראה אותו דבר כבר שנה למול מתחרה שכל הזמן מתעדכן, מרגיש באתר המתחרה כי הוא עדכני, טרנדי, מתחדש וכנראה שיש לאתר הזה להציע לו יותר מהאתר השני. 

 

אתר בעל חווית משתמש לא טובה, יגרום ליציאה מן האתר (הנמדד ב-Bounce Rate גבוה) ולדירוג פחות טוב הן בקידום האורגני (SEO) וכן בעולם ה-PPC – מונח הידוע בעולם הקידום כ-Quality Score.

 

דבר נוסף שעלינו לזכור הוא שגוגל נותנים משקל רב יותר לאתרים השמים בראש סדר העדיפויות שלהם את חוויית המשתמש. דוגמא מובהקת לכך נוכל לראות בעולם המובייל: ניתן לראות עלייה חדה בחיפוש דרך מכשירי המובייל ומשם תוכלו לראות כי אתרים המותאמים למובייל יופיעו ראשונים בתוצאות החיפוש מאשר אתרים אחרים שחוויית הגלישה בהם קשה ולא מותאמת למובייל.

 

 

כיצד מודדים הצלחה?

 

Bounce Rates הן מדד מצוין להתחיל בו. אם המדדים הללו גבוהים, עליכם לשאול “למה המשתמשים עוזבים את האתר שלי?” האם התוכן לא רלוונטי? האם יש שגיאות כתיב? האם יש אי-סדר בעמוד הבית או באתר בכללותו? האם העיצוב לא תואם את הציפיות למוצר עצמו? האם העיצוב “כבד” מדי לשרתים והאתר מתקשה בטעינה? 

 

גם ברגע שהצלחנו להוריד את כמות המשתמשים היוצאים מן האתר – עדיין לא ניתן להצהיר על הצלחה. ישנם עוד פרמטרים רלוונטים:

 

שהייה באתר – תוכלו להשוות את זמן השהייה באתר לזמן שהיה עם העיצוב הקודם. אם המשתמשים נמצאים זמן רב יותר, סימן שהתוכן מעניין אותם, שנעים להם לגלוש ולשוטט באתר ועל כן – יש הצלחה עם העיצוב החדש. 

 

המרה – כמובן שכסף זהו מדד חשוב ביותר על מנת למדוד ROI – כלומר האם הצלחנו להחזיר את ההשקעה הכספית עם העיצוב המחודש. האם הרווחנו עוד לקוחות מרוצים ומשלמים? 

 

 

ומה עוד? 

 

לא רק בעיצוב עסקינן כשמדובר על חוויית משתמש. עסק שמקשיב ללקוחות שלו, ועונה להם בזמן אמת – ימשוך אליו לקוחות מרוצים וחוויית המשתמש אף היא תהיה גבוהה. תוכלו להציע לאנשי השיווק לענות בזמן אמת באמצעות מדיה חברתית, פורום או צ’אט באתר או לתת מסרים על ידי נוטיפקציות לנייד באם מדובר באפליקציה. 

 

האם יש מקום ייעודי לשמירת פרטי הלקוחות שרוצים לשמוע עוד? עירכו טופס הרשמה מהיר וקליל על מנת שהלקוחות הללו יוכלו לקבל מיילים עם מידע נוסף.  באמצעות EMAIL MARKETING  ניתן לגרוף לא מעט לקוחות חדשים ולעניין בחדשות אודות העסק. 

  

לסיכום, בעת איפיון חדיש לאתר או לעסק, חישבו כמשווק והבינו כיצד תוכלו לשפר בעזרת עיצוב ואיפיון מחודש אף את רמת השיווק על ערוציו השונים. 

 

 

יש לכם מה להגיד? נשמח לקרוא את התגובות שלכם.

אולי יעניין אותך גם: