מאמר

contentTips
אחינעם שטרן

|

איך גורמים למשתמש להיקשר לאתר?

תוכן יביא משתמשים לאתר שלכם – דרך גוגל, דרך פייסבוק או רשתות חברתיות אחרות, דרך ניוזלטרים ועוד. תוכן איכותי שגם ערוך נכון (כאן תוכלו לקבל 5 טיפים חשובים לעריכה) ימצב את האתר – ואתכם, כמובן, כגורם איכותי ומקצועי שכדאי להשקיע בו זמן פנוי (ובמקרים מסוימים לשכור את שירותיו).

 

אבל את זה כולם יודעים – כל מקדם אתרים מתחיל וכל יועץ שיווקי יגידו לכם שכדאי לכם להשקיע בתוכן איכותי. “התוכן הוא המלך” הוא כנראה אחד המשפטים הנפוצים בתחום, וחברות רבות מציעות שירותי תוכן (חלקן איכותיות יותר מהאחרות, אבל כך או כך, אין ספק ששוק התוכן בפריחה). העניין הוא – זה לא מספיק. התוכן הנפלא שאתם מציעים למשתמשים שאשכרא קוראים את התוכן שלכם, צריך להיות מוגש בצורה נכונה וחווייתית, כזו שתגרום לקורא לרצות להישאר באתר, תעודד אותו לחזור לאתר אם הוא לא פנוי כרגע לגלישה ואף תעודד אותו לחשוף את האתר/הכתבה לאחרים (וכך כמובן תגדילו את החשיפה שלכם). 

 

לפניכם 5 טיפים לאתרי תוכן, שיעניקו לקוראים שלכם חוויית קריאה שכזו:

 

שיתוף הכתבה או הדפסתה בכל רגע נתון

 

קיימים כמה מצבים שיגרמו למשתמש לרצות לשתף את הכתבה או לקרוא אותה מאוחר יותר. הבולטים שבהם הם:

 

חוסר זמן או יכולת לקרוא את כל הכתבה: הכתבה מעניינת אותו אך הוא לא יכול כרגע לקרוא את כולה – יכול להיות שהמשתמש הגיע לכתבה באמצע יום עבודה, נתקל בה בסמארטפון בתור למקום כלשהו, הסוללה שלו מתרוקנת והוא ממעט בשימוש בסמאטרפון או שהוא סתם לא מרוכז באותו הרגע.

 

רצון להעניק ולחלוק את הידע עם אחרים: המשתמש קרא את הכתבה, הרגיש שהוא נתרם ממנה והחליט לשתף אותה עם אחרים

 

רצון להיראות מקצועי ו”בעניינים”: המשתמש מרגיש שמדובר בכתבה שמיועדת לאנשי מקצוע בתחום שלו והוא רוצה לקשר את עצמו לנושא, או רוצה להראות לאחרים שהוא מתעניין וממליץ על תכנים מקצועיים/נחשבים למיניהם.

 

הצעת דרכים לשיתוף הכתבה בדרכים שונות יעודד את המשתמש להיכנס שוב לאתר ואף לקדם אותו עבורכם.

 

יש להקפיד שהשיתוף יהיה קל לביצוע וזמין בכל שלב בקריאת הכתבה, ושהמשתמש לא יצטרך לגלול את העכבר לראש הכתבה או לסופה כדי לשתף אותה. בווב אפשר להשתמש באייקונים ש”מלווים” את העמוד לאורך כל הגלילה (עדיף אייקונים קבועים לצד הכתבה ולא כאלה ש”קופצים” כשגוללים את הטקסט למטה), ובסלולר אפשר להשתמש באייקונים קבועים או בתפריט שיתוף שמופיע בראש המסך באופן קבוע, גם אם הכתבה עצמה נגללת למטה.

 

אגב, באתר “גלובס” הגדילו לעשות, והם מאפשרים ממש “לצטט” קטע מהמאמר על ידי סימונו, ולשתף את הקטע בצירוף לינק למאמר (מצ”ב תמונה). אין ספק שזה חוסך זמן למשתמש…

 

 

shareExcerpt

 

 

 

לינקים פנימיים לכתבות הקשורות ישירות לנושא הכתבה

 

אדם שמתעניין בנושא מסוים, במקרים רבים ישמח להעמיק עליו. אל תתנו לו לחפש הרבה – אם תהיה למשתמש גישה מיידית למידע נוסף בתוך הכתבה שהוא קורא, רוב הסיכויים שהוא ימשיך לקרוא עוד ועוד, כל עוד המידע יהיה רלוונטי לנושא המקורי. חשוב: אל תקשרו לכתבות שקשורות “בערך” לנושא הקודם. הלינקים הפנימיים, אגב, חשובים גם לקידום האתר בגוגל. 

 

 

רישום לניוזלטר במקום מרכזי

 

הכתבה שלכם עניינה את המשתמש והוא סימן אתכם כאתר מועיל. עכשיו אתם צריכים לשמור על קשר איתו ולגרום לו לחזור שוב לאתר, ואחת הדרכים היעילות לעשות את זה היא שליחת ניוזלטרים. נצלו את העובדה שהמשתמש כבר נמצא בתוך כתבה והיא מעניינת אותו, והציעו לו להירשם לניוזלטר כדי שיוכל ליהנות מכתבות טובות נוספות. כשהמשתמש מרוצה מהכתבה, הוא יסמוך עליכם יותר שתציגו לו כתבות שיעניינו אותו, וכך יהיה לו קל יותר לתת לכם את כתובת המייל שלו, ואפילו יאשר לכם את תנאי השימוש בלב פחות כבד (למרות הסיכון שהוא יקבל מכם גם פרסומות).

 

הרישום לניוזלטר צריך להיות מהיר וקל: שורה אחת עם מקום להזין מייל, סימון צ’ק בוקס של הסכמה לתנאי השימוש (מומלץ לבחון את הנושא מול עו”ד) וכפתור “שלח”. פשוט, מהיר ומשתלב בשטף הקריאה. בלי פופ-אפים או הבהובים. מומלץ למקם את הרישום באמצע הכתבה ובסוף הכתבה (תלוי מה אורך הכתבה). 

 

כמו כן, מומלץ למקם רישום מהיר לניוזלטר במקום בולט באתר באופן כללי – אפילו בראש העמוד. אגב, אם החלטתם לאפשר פתיחה של אזור אישי באתר, תוכלו להוסיף צ’ק בוקס שמאשר שליחת ניוזלטרים וכך לחסוך רישום נפרד לניוזלטר.

 

 

פתיחת אזור אישי לשמירת כתבות ולקבלת הפניה לכתבות מותאמות אישית

 

דרך נוספת שנועדה לאפשר למשתמש לא “לפספס” כתבה רק בגלל שאין לו זמן או יכולת לקרוא את כולה, מלבד לשלוח אותה למייל שלו, היא לחיצה על כפתור שמוסיף את הכתבה לרשימת קריאה באזור אישי משלו, וכך הוא יוכל לחזור לכתבה במועד שיהיה לו נוח יותר. פתיחת אזור אישי מחייבת הרשמה לאתר ויש משתמשים אשר נרתעים מכך, אולם אם ההרשמה תהיה מהירה וקלה (כולל אפשרות התחברות דרך פייסבוק או גוגל פלוס) ולמשתמש יהיה אינטרס לפתוח אזור אישי, הוא יעשה זאת.

 

בעת פתיחת אזור אישי לשמירת כתבות, מומלץ להציע למשתמש לסמן נושאים שמעניינים אותו, וכך תוכלו לעניין אותו בכתבות ספציפיות בתחומים שמתאימים לו. הדבר יגרום לו להרגיש שאתם מכירים אותו וייצור חיבור בינו לבין האתר. כך תוכלו לקבל מידע חשוב על העדפות הגולש ועל תחומי העניין שלו ולהשתמש בו גם לצרכים פרסומיים (הקפידו שהכל יהיה מעוגן כחוק בתנאי השימוש באתר).

 

 

readingList

 

 

 

הפניה בולטת לכתבה נוספת בנושא שיעניין את המשתמש

 

קוראים רבים יכולים לנטוש את הכתבה אחרי כמה פסקאות, מסיבות שונות. יכול להיות שהם קיבלו את כל המידע שהם חיפשו, יכול להיות שהכתבה כבר לא מעניינת אותם ויכול להיות שאין להם זמן. לשתי הסיבות הראשונות יכול להיות פתרון שימנע מהם לעזוב את האתר, והוא הקפצת כתבה נוספת שקשורה פחות או יותר לכתבה הקודמת. יש להציע כתבה מאותה קטגוריה, כזו שזכתה לאחוזי צפייה גבוהים, כדי להבטיח את הישארותו של המשתמש – שכבר כמעט ויצא מהאתר. חשוב שההפניה לא תציק למשתמש שכן רוצה לקרוא את הכתבה עד סופה.

 

 

 

ועוד כמה כללים כדי ליצור חוויית קריאה איכותית למשתמש

 

 רספונסיביות: כל הכלים שציינתי חייבים להתאים לשימוש דרך הסמארטפון או הטאבלט. אחוז נכבד מאוד מהגלישה מתבצעת דרך הסמארטפון וזה לא תמיד נוח לשבת ולהתעמק בכתבה או באתר באופן כללי בגלישה דרך הסלולר. זו הסיבה שצריך שתהיה דרך מהירה לאפשר לשתף את הכתבה או לשמור אותה ולקרוא בזמן אחר.

 

 

generalTips

 

 

 הקפדה על ביצוע חיפוש קל ומהיר: הקפידו שמנוע החיפוש באתר לא ייעלם בגלילה אלא יהיה בולט, קבוע ונוח לשימוש. אם אין לכם מקום לשדה חיפוש קבוע בגלל עיצוב האתר, תוכלו להשתמש באייקון שבלחיצה עליו נפתח שדה חיפוש רחב ונוח, אולם קחו בחשבון שיש משתמשים שלא ימצאו את האייקון או לא יבינו שאמור להיפתח שדה. בנוסף, בדרך זו אתם מבקשים מהמשתמש ליצור הקלקה נוספת רק כדי שיוכל לבצע חיפוש, ורצוי להימנע מכך. כמו כן, הקפידו שבעמודי השגיאה (404) יופיע גם מנוע חיפוש, כדי להקל על המשתמש.

 

שמירה על מראה איכותי ומכובד לכתבה: בלי תמונות מפוקסלות או מתוחות, בלי רווחים מיותרים בין השורות ובלי שגיאות כתיב, אשר מורידות בעיני הגולש את ערך הכתבה והאתר באופן כללי. 

 

זהירות מפרסומות:  אתרי תוכן זקוקים לפרסומות כדי לממן את עצמם, אולם צריך להקפיד שהפרסומות לא יפריעו לקריאה. הימנעו משימוש בבאנרים זזים בתוך הכתבה, ובאופן כללי מעומס פרסומות בעמוד. כמו כן, בתקופה האחרונה ניתן לצפות בסוג חדש של פרסומות, שנראות כאילו מילה או שתיים בתוך מאמר מסוים הן לינקאביליות (כשהמחשבה הראשונה של המשתמש היא שהלינק יוביל לכתבה אחרת), אולם מעבר על אותה מילה עם העכבר חושפת סוג של פופ אפ קטן, שהינו פרסומת. קחו בחשבון שהדבר עלול להציק למשתמש שמנסה לקרוא כתבה בלי שיקפצו לו דברים מתוך הטקסט.

 

 

יש לכם טיפים נוספים? האם ראיתם אתר תוכן עם דרך חדשנית לשמר קוראים? ספרו לנו בתגובות.

אולי יעניין אותך גם: