מאמר

googleResponsive
לירז רחמין

| | 5 דקות

גוגל קובעת: חוויית המשתמש במובייל – חובה!

עכשיו זה רשמי, ב21 לאפריל גוגל משיקה עדכון אלגוריתם חדש: אתר שלא יגיש אתר ידידותי למובייל, בעל תוכן נגיש למשתמשי המובייל, סביר שיפגע בדירוגים ובתוצאות החיפוש האורגניות בניידים.

 

זוהי לא הפעם הראשונה בה גוגל מתייחס לחוויית משתמש באתרים כאל חשובה ביותר (תוכלו לקרוא כיצד חוויית משתמש משפיעה על קידום אורגני). בכל עדכון אותו השיק גוגל בעברו (פנדה, פינגווין וחיות אחרות) תמיד המשתמשים היו החשובים ביותר, עליהם גוגל בחר להגן מאתרי ספאם, תוכן לא רלוונטי, ואף פגע באתרים ש”המליצו” על אתרים כדוגמת זה באמצעות קישורים לא טבעיים. 

 

אך הפעם ישנה פה הודעה אמיתית ורשמית מגוגל: משתמשי המובייל הולכים וגדלים, החיפוש דרך הניידים והטאבלטים הופך אט אט להיות דומיננטי ועל כן גם בתחום חיפוש זה עלינו להתכונן מראש. 

 

אז איך נדע להתכונן לעדכון המובייל של גוגל? 

 

גוגל פיתחה כלי ייעודי לניתוח התאמת האתר שלכם למובייל. דרך כלי זה תוכלו לבדוק בקלות מה צריך לשנות ואם האתר שלכם “עובר את המבחן” – בצורה זו גוגל קוראת את האתר שלכם בניידים. 

 

לא עברתם את המבחן? הגיע הזמן לשינויים, שמניסיון – יעשו לאתר שלכם רק טוב.

 

באיזה דרך לעצב את האתר שלי?

 

אתר בעל עיצוב רספונסיבי 

 

מה זה? השיטה המובילה כיום להצגת אתרים על פי גודל המסך בצורה אוטומטית. התכנים יותאמו באופן אוטומטי ובצורה נגישה לכל גודל מסך. 

 

למה כן? הפתרון המועדף על גוגל – אותה כתובת לאתר שלכם, משתמשים יכולים לשתף את האתר שלכם מכל פלטפורמה שיחפצו בכך לאותן כתובות, לא מעמיס על זמן ההעלאה של האתר, פחות מקום ליצירת טעויות, כל התכנים נגישים באתר. פתרון לטווח הרחוק.

 

למה לא? הפתרון בדרך כלל יתאים לאתרים קטנים – בינוניים. אתרים גדולים יותר, בעלי כמויות רבות יותר של תבניות דפים ותנועה גדולה יותר יצרוך כמות עבודה עצומה מצד מעצבים, מה שיצריך שעות עבודה מרובות מצד צוותי הפיתוח. 

 

גרסה מותאמת מובייל

 

מה זה? להגיש אתר בעל כתובת שונה המאופיין למשתמשי המובייל ובעל גרסה שונה מן האתר המקורי שלכם. 

 

למה כן? אין ספק שעיצוב המותאם כמו כפפה למובייל יראה הרבה יותר טוב. אפיון מחודש לאתר במובייל גם ינקה מיני עמודים שמשתמשי המובייל לאו דווקא נכנסים אליהם. חוויית המשתמש באתר שכזה תהיה הטובה ביותר. 

 

למה לא? כתובת שונה לאתר שלכם לדוגמא: mobile.example.com. משתמשים רבים אוהבים לשתף תוכן ברשתות חברתיות, מה שיקשה על משתמשי המובייל לגשת לקישורים הללו…  בנוסף, זוהי השיטה היקרה ביותר מאחר ונאלצים לבנות 3 דוגמאות שונות לאתר שלכם על מנת להתאימו למסכים השונים-זהו פתרון יקר ומורכב יותר. אם אתם חברה קטנה מדי סביר שלא תרצו להשקיע בפתרון שכזה. בדקו את הצרכים שלכם והתאימו את מידת ההשקעה שלכם לתקציב. 

 

ומה עוד?

 

הקפידו להנגיש את כל התכנים שלכם באתר. עברו על התכנים, בדקו שהם קריאים למשתמשים, וודאו שהכפתורים באתר מותאמים למובייל ולאצבעות הגולשים שלכם, אל תשתמשו בפלאש או בכל דבר שהמובייל לא יודע לקרוא – על כל מגוון מכשיריו, ולאחר שסיימתם עם מלאכת העיצוב- בידקו בידקו בידקו!!!

 

השתמשו במנהל קידום אתרים מקצועי, או שהכנסו למנהל האתרים שלכם ובידקו האם השינויים שערכתם עומדים בקריטריונים של המשתמשים שלכם ושל גוגל.

 

 

לסיכום, גוגל החליטו לשים דגש בעדכונים האחרונים על חוויית משתמש. זוהי רק ההתחלה של מהפכת ה-UX. אם נקפיד לתת חוויה טובה למשתמשים שלנו מראש, נוכל להיות מוכנים לכל העדכונים הקרובים.

 

כדי לסכם לכם את כל התובנות, בלינק הזה תוכלו למצוא אינפוגרפיקה מדליקה שמאגדת את כל הדברים שיש לשים להם לב באפיון אתרים למובייל. 

 

ומה אתם חושבים? יש לכם שאלות? הגיבו כאן למטה.

אולי יעניין אותך גם:

2 תגובות

הוסף תגובה

  1. אביתר

    בהקשר זה שווה להכיר את הכלי הישראלי להקמת אתרים רספונסיביים: http://www.folyou.com
    מאפשר לבנות אתרי תדמית ואתרי מסחר עם חווית משתמש נהדרת למחשב ולנייד.

  2. עמית

    אין לינק ב״לינק הזה״… וגוגל מבינים שהתחרות האמיתית שלהם היא האפליקציות והשימוש במובייל לפני הכל, וכדי שהם יהיו יעילים בתחרות הזו, גם האתרים שהיא משקפת צריכים להביא ערך.. לכן הם עושים את זה, עם כל הרצון להאמין שהם שמים את חווית השימוש במרכז 🙂

    ואכן יש כמה חברות (ישראליות :))כולל folyou שהוזכרה בתגובה הקודם והחברה שלנו שציטוטים לגבי מה יש לנו להגיד על זה מופיעים בכתבה הזו בביזנס אינסיידר: http://www.businessinsider.com/google-mobilegeddon-2015-4