case study

Untitled-1
רובן קרפטיאן

| | 5 דקות

אהבה ממסך ראשון

אתרי הכריות קיימים איתנו תקופה ארוכה. הם קמים כמו פטריות לאחר הגשם וחלקם אף נעלמים באותה מהירות. עם כניסת הסמראטפונים ובשלב מאוחר יותר האתרים הרספונסיביים, גם אתרי הכרויות הבינו כלל בסיסי: אתר שאינו מתאים למובייל, אינו קיים!

כחלק מאפיון/ עיצוב פרויקט לאפליקציית הכרויות, עשינו מחקר מקדים על אפליקציות דומות שקיימות בשוק. עם הפעלת האפליקציות, על מנת להמשיך לדפי התוכן הפנימיים, משתמש חייב למסור את פרטיו כשאת ה”תמורה” הוא מקבל רק לאחר מסירת הפרטים. מבחינה לוגית דרישת פרטים אישיים בכניסה לאפליקציה זה צעד נכון, אבל מבחינת חוויית משתמש לפי דעתנו יש כאן בעיה…

אפליקציות הכרויות שדורשות הכנסת פרטים אישיים במסכי הכניסה:

 

אפליקציית Fiix 

Screenshot_2015-07-16-13-20-06 Screenshot_2015-07-16-13-20-02 Screenshot_2015-07-16-13-19-37

  

 Love Me

Screenshot_2015-07-16-13-19-16 Screenshot_2015-07-16-13-19-11 Screenshot_2015-07-16-13-18-59

 

אפליקציית Zoosk

Screenshot_2015-07-16-13-21-54 Screenshot_2015-07-16-13-22-04 Screenshot_2015-07-16-13-22-08

 

 JDate

Screenshot_2015-07-16-13-21-25

 

המכנה המשותף לכולן
משתמש חייב למסור קודם את פרטיו ורק לאחר מכן יוכל לדעת על התוכן הפנימי של האפליקציה. במקרה של Fiix, האפליקציה מציגה ארבעה פרופילים אך לא ניתן לדפדף ביניהם. מחקנו את האפליקציה והתקנו שוב כדי לראות אם הפרופילים משתנים, והם לא, מה שמעלה שאלה לגבי אמינות הפרופילים. 

 

הנימוק שלנו..

השוק עמוס בהמון אפליקציות, כולן עם הכניסה לדף ראשי דורשות הרשמה עם דוא”ל או חשבון הפייסבוק. משתמש לא ממהר למסור את הפרטים האישיים, במיוחד אם מדובר באפליקציה חדשה שהוא לא מכיר. הוא יודע שעם מסירת פרטיו הוא נותן מתנת ערך מאוד יקרה: המייל האישי.  התחברות עם חשבון הפייסבוק היא בעייתית בפני עצמה. המון משתמשים לא ממהרים למסור את פרטי החשבון,  בכל זאת מדובר בפרטיות המעטה שעוד נותרה לנו .

 

הפתרון..

החלטנו לקחת את מסך הלוגין צעד קדימה כדי שמשתמש ימסור את פרטיו עם פחות חשש. הפתרון שאנחנו מציעים הוא לחשוף את הפרופילים האמיתיים של האפליקציה, מה שקיים בחלק מאתרי ההכרויות אבל פחות בסביבת המובייל. לאחר שהמשתמש פגש את התוכן הפנימי של האפליקציה, יש לו מניע למסור את הפרטים (במידה והתוכן עניין אותו), הוא יודע מה הוא הולך לקבל בתמורה. על מנת לראות את הפתרון ויזואלית, עיצבנו מוקאפ למובייל.

 

Untitled-18

 

המסך

עם התחברות לאפליקציה ולאחר העלאת מסך הספלאש, מופיעה כותרת שמסבירה את סיבת הכניסה לאפליקציה. בהמשך מופיעים פרופלים של אנשים אמיתיים. ניתן לדפדף בין הפרופילים על פי קטגוריות הבאות: משתמשים חדשים שהצטרפו לאפלקיציה, משתמשים במצב אונליין או כל המשתמשים. בחלק התחתון מופיעים כפתורי התחברות דרך המייל וחשבון הפייסבוק.

 

הכתבה נעשתה על ידי צוות וייבס דיגיטל, המספק שירותי אפיון ועיצוב למוצרים דיגיטליים.

 

אולי יעניין אותך גם:

2 תגובות

הוסף תגובה

  1. מירב שוורץ

    יופי של החלטה לתת ערך לפני שדורשים רישום!
    מעניין אותי למה יש קטגוריה של משתמשים חדשים ולא רק אונליין וכולם?
    זה יוצר הזדהות עם מישהו שנרשם ממש עכשיו כמו שאני הולך להרשם עוד רגע?
    ממש אשמח לשמוע מה היו השיקולים